Author | Topic: Add: Little Red Bird | |
dmcg | Posted - 10 Sep 05 - 10:36 am | |
Little red bird on lonely moor, Lonely moor, lonely moor, Little red bird on lonely moor, O where did you sleep last night? Out on a gorse-bush dark and wide, Dand wide, dark and wide, Rain kept falling on ev'ry side, O hard was my sleep last night. Little red bird on lonely moor, Lonely moor, lonely moor, Little red bird on lonely moor, O where did you sleep last night? Did I not sleep on a swaying briar, Swaying briar? Swaying briar? Tossing about as the wind rose higher, O hard was my sleep last night. Little red bird on lonely moor, Lonely moor, lonely moor, Little red bird on lonely moor, O where did you sleep last night? Did I not sleep on a cold wave's crest, Cold wave's crest, cold wave's crest, Where many others have taken rest, O hard was my sleep last night. Little red bird on lonely moor, Lonely moor, lonely moor, Little red bird on lonely moor, O where did you sleep last night? Wrapped in two leaves I lay at ease, Lay at ease, lay at ease, Just like a babe on its mother's knees, O sweet was my sleep last night. Source: Singing Together, Spring 1978, BBC Publications Notes: Isle of Man. | ||
masato sakurai | Posted - 10 Sep 05 - 12:42 pm | |
It's a Manx lullaby, USHAG VEG RUY. |